صبحانه‌های رژیمی

بسته غذاهای رژیمی خورشاد
حتما تا کنون درباره اهمیت وعده ناشتایی یا همان صبحانه در رژیم غذایی شنیده‌اید. صبحانه علاوه‌بر تامین انرژی اولیه روز، متابولیسم بدن را هم تنظیم می‌کند. به همین خاطر، حذف این وعده غذایی در رژیم چاقی یا لاغری، نادرست است. انتخاب صبحانه استاندراد و مغذی که بتواند نیازهای بدن را تامین کند، به یک برنامه غذایی علمی نیاز دارد. بسته‌های صبحانه رژیمی خورشاد بر اساس استاندارد رژیم درمان‌گران آمریکا و به‌صورت متنوع طراحی شده که علاوه‌بر فراهم کردن یک برنامه غذایی جذاب، به سلامت افراد نیز کمک کند. گروه‌های غذایی مختلف مانند کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها، لبنیات و سبزیجات به میزان لازم در بسته‌های صبحانه رژیمی خورشاد، برنامه‌ریزی شده‌اند.

نمایش دادن همه 21 نتیجه

شکی نیست که صبحانه مهم‌ترین وعده در رژیم غذایی در طول روز است؛ زیرا علاوه‌بر تامین انرژی اولیه روز، متابولیسم بدن را هم تنظیم می‌کند. به همین دلیل حذف وعده غذایی مهمی مثل صبحانه، نظم رژیم چاقی یا لاغری شما را دچار اختلال می‌کند و تصمیمی اشتباه است. متخصصان تغذیه همیشه به ضرورت خوردن آن تاکید دارند. انتخاب وعده غذایی صبحانه مناسب و مغذی که نیازهای بدن را تامین کند، باید علمی باشد و اصولی را دنبال کند.
نکته‌های ساده و موثر برای یک صبحانه رژیمی
بسته‌های صبحانه رژیمی خورشاد براساس استاندارد رژیم درمان‌گران آمریکا و به صورت متنوع طراحی شده تا در عین حال که برنامه غذایی خوبی باشد، به سلامت بدن افراد نیز کمک می‌کند. گروه‌های غذایی اصلی و مهم مانند کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و سبزیجات به میزان لازم در بسته‌های صبحانه خورشاد استفاده می‌شوند. از طرفی، خورشاد متناسب با نیاز هر فرد، مقدار استاندارد مصرف لبنیات را به وی اطلاع می‌دهد.

فرمول اولیه صبحانه رژیمی

در رژیم غذایی صبحانه کربوهیدرات و پروتئین‌ها باید در کنار هم مصرف شوند. کربوهیدرات‌ها به بدن شما انرژی می‌دهند و پروتئین‌هایی مانند شیر، ماست و پنیر کم چرب و آجیل یا حبوبات به شما قدرت داده و باعث می‌شود تا وعده غذایی بعدی احساس سیری کنید.

انواع کربوهیدرات‌ در صبحانه برای رژیم لاغری

نکات قابل توجه در مورد وعده صبحانه

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که نان دشمن کاهش وزن است، اما این درست نیست. سالم بودن و تناسب اندام به این معنا نیست که نباید نان بخورید، فقط به این بستگی دارد که چه نوع نانی را چه زمانی و در واقع چه مقداری مصرف می‌کنید. مصرف نان جو دوسر، نان چاودار، نان سبوس‌دار، نان گندم کامل و نان بدون گلوتن توصیه می‌شود، و در صبحانه رژیمی جایگاهی ویژه دارد.

همچنین میوه یا سبزیجات تازه، برای جذب کربوهیدرات نیز توصیه می‌شود؛ البته مقدار مصرف مواد غذایی و کالری دریافتی در وعده‌های غذایی همچون صبحانه، بستگی به نظر پزشک دارد و باید مطابق با نظر و مشاوره متخصص تغذیه باشد.

چه دیابت داشته باشید و چه نداشته باشید، خوردن صبحانه به حفظ قند خون شما در طول روز کمک می‌کند. انجمن دیابت آمریکا توصیه می‌کند که مقدار زیادی فیبر در صبحانه خود بگنجانید، غذاهای کامل را انتخاب و از خوردن غذاهای فرآوری‌شده‌ای که قند اضافی دارند، خودداری کنید.
انواع پروتئین‌ در صبحانه رژیمی

اشتباهات ممکن در روند کاهش وزن

رایج‌ترین اشتباهی که ممکن است مرتکب شویم، این است که در وعده صبحانه، پروتئین کافی استفاده نکنیم. بزرگسالان برای حفظ توده عضلانی و متابولیسم بدن به ۲۰ تا ۳۰ درصد پروتئین در صبح نیاز دارند که بر اساس جنسیت و میزان فعالیت آنان متفاوت است.

گاهی فرد تصور می‌کند نخوردن صبحانه و یا حذف آن به كم كردن وزن كمك می‎كند، اما نکته‌ مهم این است که در یک رژیم متعادل و اصولی خوردن، همه وعده‌ها و میان وعده‌ها اهمیت دارد و نباید هیچ یک از وعده‌های غذایی را حذف کنیم. خوردن صبحانه متنوع در یک رژیم کاهش وزن ضروری است؛ چرا كه در تنظیم اشتها موثر بوده و نخوردن آن منجر به پرخوری در وعده‌های غذایی دیگر خواهد‌ شد. تنوع در رژیم غذایی مهم است و به افراد کمک می‌کند تا از رژیم خسته نشوند و از آن دست نکشند.
مصرف صبحانه و وعده‌های غذایی به صورت منظم، منجر به افزایش بیشتر متابولیسم بدن می‌شود. انتخاب زمان خوردن وعده‌های غذایی می‌تواند تاثیر زیادی بر میزان گرسنگی شما در طول روز داشته باشد. همچنین خوردن ۶-۵ وعده غذایی روزانه در روند كاهش وزن بسیار اهمیت دارد.

صبحانه رژیمی برای افزایش متابولیسم و کاهش وزن

مواد غذایی متنوع و مفیدی وجود دارد که می‌توان در صبحانه رژیمی مصرف کرد. نکته‌ ‌مهم این است که برای هر سنی، امکان استفاده از این رژیم وجود داشته و با استفاده از جایگزینی مواد، رژیم غذایی لذت‌بخش‌تر و کارآمدتر می‌شود.
بسته‌های صبحانه رژیمی خورشاد، شامل انواع صبحانه ایرانی و فرنگی، مطابق با استاندارد رژیم درمان‌گران آمریکا، به‌صورت متنوع و به‌روز طراحی شده است تا مشترکین بسته های غذای رژیمی در تهران بتوانند متناسب با شرایط خود، به‌صورت استاندارد و علمی، به سلامتی و تناسب اندام دست یابند. نکته حائز اهمیت این است که مقادیر مواد غذایی و جدول ارزش غذایی، به دقت و متناسب با سطوح مختلف کالری روزانه محاسبه می‌شود. به خاطر داشته باشید که حتما به میزانی که در برنامه‌ تعیین شده‌است، مصرف کنید.

در‌ ادامه برخی از پیشنهادهای صبحانه‌ها‌ی رژیمی خورشاد را آورده‌ایم:

پیچ دارچینی رژیمی

پیچ دارچینی خورشاد، برای وعده صبحانه در رژیم غذایی لاغری خورشاد ارائه شده و طعمی دلچسب و خوشایند دارد. پیچ دارچینی یا شیرینی دارچینی بسیار کم‌شیرین بوده به روش خانگی تهیه شده است.

نان پنیر و گردو رژیمی

نان و پنیر و گردوی خورشاد، تداعی کننده یک صبحانه ساده و نوستالژی که شامل نان سبوس‌دار، پنیر کم‌چرب، خیار و گوجه‌فرنگی و گردو است. نان و پنیر به همراه گردو متابولیسم را بالا برده، به شما انرژی می‌دهد و مانع پرخوری می‌شود.

کیش اسفناج

کیش اسفناج، یکی از غذاهای بین‌المللی خورشاد و سرشار از مواد مغذی است. این صبحانه رژیمی، انرژی کافی برای شروع یک روز ایده‌آل را برای شما فراهم می‌کند. کیش‌ها مانند پیتزا به‌عنوان وعده صبحانه بوده و از یک لایه خمیر نازک و لایه‌ای از مواد اصلی، پوشانده شده‌اند. هر اسلایس کیش اسفناج، حدود یک لیوان اسفناج پخته دارد که با حدود یک قاشق مرباخوری تخم‌مرغ، مخلوط و پخته و با یک قاشق غذاخوری پنیر موزارلای کم چرب پوشیده شده‌است.

عدسی رژیمی

عدسی رژیمی خورشاد، یک غذای عالی برای هر زمان از روز، به خصوص صبحانه محسوب کی‌شود، چون سرشار از پروتئین و کربوهیدرات و فیبر و آهن است. عدسی خورشاد، بدون روغن و چربی طبخ می‌شود.

کیک موز و گردو

کیک رژیمی موز و گردوی خورشاد، همراه چای، شیر یا قهوه حس خوبی ایجاد می‌کند. این نوع صبحانه پروتئین کمی دارد و مصرف آن به‌طور مستمر توصیه نمی‌شود. بنابراین، روزهایی که چنین صبحانه‌ای را میل می‌کنید، احتمال دارد که زودتر از روزهای دیگر در میانه صبح احساس گرسنگی کنید. پیشنهاد می‌کنیم که در چنین روزهایی میان‌وعده صبح را از نوع پروتئینی انتخاب کنید تا تعادل گروه‌های غذایی را حفظ کرده باشید.

انتخاب استانداردترین برنامه غذایی برای صبحانه رژیمی

اگر می‌خواهید در مسیر درستی در زمینه انتخاب برنامه غذایی برای صبحانه رژیمی خود قرار بگیرید، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا این امکان فراهم شود که علاوه‌بر کاهش وزن، بتوانید از مواد غذایی متنوع و مفیدی استفاده کنید. برای سهولت کار شما، خورشاد تلاش کرده است که منوی متنوعی از بسته‌های صبحانه رژیمی ارائه دهدکه شامل انواع صبحانه‌های سنتی ایرانی و فرنگی است.

شما می‌توانید از طریق شماره 02122803030 با مشاوران خورشاد در تماس باشید.

× مشاوره رایگان