#چالش لاغری

    Add a header to begin generating the table of contents

    چالش‌هایی که در سوشیال مدیا یا در جمع‌های دوستانه شکل می‌گیرند، نکات مثبت زیادی دارند. در ابتدا انگیزه و هیجان زیادی ایجاد میکند. به دنبال آن، کمی هم دلهره و رودربایستی از نگاه دیگران که در این چالش حضور دارند که سبب می‌شود متوقف نشویم و ادامه دهیم. ضمنا، همراهی با چند نفر و به اشتراک گذاشتن تجارب گروه هم خیلی مفید است. ولی آیا چالشی مانند چالش لاغری و کاهش وزن می‌تواند به یک نتیجه بلند مدت و با ثبات منجر شود؟ در اکثر موارد، پاسخ منفی است.

    با یک مثال شروع کنیم، احتمال اینکه شما در یک چالش یک هفته‌ای شرکت کنید چقدر است؟ در یک چالش یک ماهه چطور؟ در یک چالش دو ساله چطور؟ واقعیت اینست که کاهش وزن و لاغری و پس از آن حفظ و تثبیت آن یک برنامه بلند مدت است که اتفاقا مراحل مختلفی هم دارد و نیازمند زمان و آموزش و تجربه است. هیجان و چالش برای شروع خیلی خوبه، ولی برای انجام کار مهمی مانند کاهش وزن و لاغری، عوامل بسیاری دخیل هستند.

    یک مثال دیگر، فرض کنید که چالش «خواندن ۴۰۰ صفحه کتاب در یک هفته» را خیلی‌ها مشارکت می‌کنند و به انتها هم میبرند و لی آیا میشود که چالش «گرفتن یک لیسانس دانشگاهی در ۲ سال» را هم برگزار کرد؟ کاهش وزن هم چنین وضعیتی دارد.

    بیشتر بخوانید: اهمیت نحوه صحیح تغذیه کودکان 

    «انگیزه باعث میشود که شروع کنید، ولی عادت باعث میشود که موفق شوید.»

    برای لاغری و حفظ آن، نیاز است که به تدریج، تغذیه و سبک زندگیتان را عوض کنید تا اندک اندک به سبک جدید عادت کنید.

    ما یک منو از غذاهای رژیمی خوشمزه، گرم و آماده خوردن داریم

    × مشاوره رایگان