خانواده میوه‌های استوایی (Tropical)

    Add a header to begin generating the table of contents
    میوه‌های استوایی

    میوه‌های استوایی، میوه‌هایی هستند در مناطق گرم و مرطوب و در شرایط محیطی منحصر به فرد رشد می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از میوه‌های استوایی می‌پردازیم.

    در‌صورت تمایل می‌توانید متن زیر را به صورت صوتی گوش دهید.

    موز (BANANA)

     این نوع میوه‌ استوایی از خانواده زنبق و ارکیده بوده و احتمالا بومی مالزی است. موز در سه دسته موز شیرین یا موز دسری، موز مخصوص آشپزی و موز غیر خوراکی طبقه‌بندی می‌شود. 

    موز یک میوه استوایی است

    انواع مختلفی از موز شیرین وجود دارد، بیش‌تر آن‌ها پوسته زرد رنگی و بعضی از انواع آن پوست قرمز، صورتی و بنفش دارند که خوراکی نیستند. بعضی از انواع موز اندازه خیلی کوچکی دارند، که به اصطلاح، بچه‌موز یا موز بند‌انگشتی نامیده می‌شوند. موزها از نظر طعم و بافت با هم تفاوت دارند؛ بعضی از موزها نسبت به سایر انواع آن شیرین‌تر هستند.

    خرید موز

    موزهای سالم که خیلی سفت نیستند را انتخاب کنید. موزهای خیلی سبز یا خیلی نرم و شل را انتخاب نکنید. همچنین، موز به شکل آرد و چیپس هم عرضه می‌شود که کالری بسیار بالایی دارد.

    آماده‌سازی موز

    پوست موز را درست قبل از مصرف جدا کنید تا جلوی اکسید شدن آن را بگیرید. همچنین، می‌توانید روی آن آب پرتقال بریزید تا از قهوه‌ای شدن آن جلوگیری کنید.

    خواص موز

    منبع بسیار خوب ویتامین B6، پتاسیم، ویتامین C، ریبوفلاوین، اسید فولیک و منیزیوم است. همچنین موز خیلی رسیده، ملین است.

     نحوه نگه‌داری موز

    موز بسیار حساس است؛ بنابراین بهتر است برای سریع‌تر رسیدن موزهای کال، آن‌ها را در دمای اتاق، داخل یک پاکت کاغذی یا روزنامه بگذارید. موزهای خیلی رسیده را به مدت چند روز می‌توان داخل یخچال نگه‌داری کرد، اگرچه پوست آن‌ها سیاه می‌شود اما گوشت‌شان سالم می‌ماند. در فریزر نیز تا دو ماه به صورت پوره‌شده می‌توان موز را نگه‌داری کرد. موز را همراه با مقدار کمی آب لیمو مخلوط کنید تا رنگ آن حفظ شود و بد طعم نشود.

    ایده‌هایی برای سرو کردن موز

    موز معمولا خام مصرف می‌شود ولی می‌توان آن را به روش‌های مختلف مصرف کرد. موز پس از یخ زدایی، در کیک، مافین و سایر دسرها قابل استفاده است. موزهای نیمه آب شده، بافت شبه موس دارند و اگر در دسر استفاده شوند، بافتی مشابه بستنی ایجاد می‌کنند.

    موز را می‌توان همراه با زنجبیل یا دارچین مصرف نمود یا با شکر قهوه ای همراه با مقدار کمی لیمو یا آب‌لیمو تزئین کرد. موز همراه با محصولات لبنی طعم خوبی دارد، مثلا می‌توان آن را با ماست، بستنی، شربت، میلک شیک مخلوط کرد. پوره موز به تنهایی در پای، کیک، مافین و پودینگ کاربرد دارد. موز همچنین به شکل خشک‌شده یا عصاره قابل استفاده است.

    انار (POMEGRANATE)

    انار درختچه‌ای بومی ایران است و از میوه‌های استوایی به شمار می‌رود. پوست ضخیم انار قابل خوردن نیست و معمولا رنگ آن قرمز روشن است و گاهی به رنگ زرد دیده می‌شود. داخل انار پوسته‌ای سفید، ضخیم و غیر قابل خوردن دارد که آن را به ۶ قسمت تقسیم می‌کند، هر قسمت حاوی چندین دانه خوردنی که دور آن‌ را بافت آب‌دار ترش و شیرین گرفته است.

    انار از خانواده میوه‌های استوایی

    خرید انار

    انارهای بزرگ رنگارنگ که در بخش‌هایی به قهوه‌ایی متمایل شده است، سنگین و بدون لکه را انتخاب کنید. از خرید انارهای چروک با پوست کدر و کمرنگ خودداری کنید.

     نحوه نگه‌داری انار

    شما می‌توانید انار را در دمای اتاق تا چند روز و در یخچال نیز به مدت 3 هفته نگه‌دارید. در فریزر فقط دانه‌های انار را می‌توانید نگه‌داری کنید.

    آماده‌سازی انار

    سر انار را جدا کنید، مواظب باشید که به دانه‌ها آسیب نزنید چون آب آن بیرون می‌ریزد، انار را با دقت از وسط باز کنید و در یک کاسه بزرگ آب سرد بریزید. برای خوردن آب انار، انار را روی سطحی بغلتانید و آهسته فشار دهید، بعد بر روی پوست آن حفره‌ای ایجاد کنید و باقی آب انار را مصرف کنید.

    خواص انار

    منبع خوب پتاسیم، ویتامین C، پانتوتنیک اسید و دارای مقادیر کمی سدیم است.

    ایده‌هایی برای سرو کردن انار

    دانه‌های انار به صورت ساده قابل مصرف است. همچنین برای تزئین و طعم دادن به سالاد میوه، سوپ، سس‌ها، پنیرها، سبزیجات، ماکیان، ماهی و غذاهای دریایی استفاده می‌شود. آب انار برای تهیه نوشیدنی، بستنی، شربت و سایر دسرها  قابل استفاده است.

    کیوی (KIWI)

    کیوی از میوه‌های استوایی و بومی چین است. این میوه سبز زمردی با بافتی شیرین با مقدار کمی طعم ترشی است. حاوی دانه‌های سیاه کوچک و قابل خوردن است. اگرچه پوست آن خوردنی است ولی اکثر افراد ترجیح می‌دهند آن را جدا کنند.

    کیوی از انواع میوه‌های استوایی

    خرید کیوی

    کیوی‌های بی عیب، بدون هیچ لکی را انتخاب کنید. میوه‌ای که بافت آن با فشار کم انگشت فرو برود، نشان می‌دهد که آماده خوردن است. از خرید کیوی‌های خیلی نرم یا خراب پرهیز کنید.

     خواص کیوی

     این میوه استوایی منبع عالی ویتامین C، پتاسیم، منیزیم، فسفر، آهن، ویتامین A است. ویتامین C موجود در کیوی ۲ برابر یک پرتقال با وزن برابر است. کیوی در مقادیر کم، مدر، ضد اسکوربوت و مسهل است.

     نحوه نگه‌داری کیوی

    در دمای اتاق، کیوی را داخل کیسه کاغذی بپیچید تا رسیده شود. برای سریع رسیدن، کیوی را در کنار میوه‌هایی مثل سیب یا موز، که اتیلن متصاعد می‌کنند، قرار دهید. همچنین، در یخچال کیوی رسیده تا چند روز و میوه کال ۲ تا ۳ هفته قابل نگه‌داری است.

    کیوی حاوی آنزیم‌هایی است که باعث ترد شدن گوشت شده و حتی  زمانی‌که خود میوه هنوز کامل رسیده نیست، می‌توانید آن را پوست گرفته و در محیط اتاق قرار دهید. از سوی دیگر کیوی باعث نرم شدن باقی میوه‌ها در سالاد میوه شده و از سفت شدن ژلاتین و بریده شدن شیر جلوگیری می‌کند اما بر ماست و بستنی تاثیری ندارد. کیوی را کوتاه‌مدت بپزید تا رنگ و طعم آن حفظ شود.

    ایده‌هایی برای سرو کردن کیوی

    می‌توانید کیوی را پوست بگیرید و به طور ساده بخورید یا آن را با پوست از وسط نصف کنید و داخل آن را با قاشق میل کنید. در تهیه غلات صبحانه، ماست، بستنی، شربت و سالاد میوه در آخرین مرحله کیوی را اضافه کنید. همچنین برای تزیین اردوها، کیک‌ها، پای‌ها و دسرها از کیوی استفاده می‌کنند. کیوی در کنار ماهی، ماکیان و گوشت طعم خوبی دارد. از کیوی می‌توان برای تهیه آب‌میوه هم استفاده کرد، ولی باید از له‌کردن دانه‌های سیاه آن پرهیز کنید.

    انبه (MANGO)

    احتمالا درخت انبه بومی هند، هم‌خانواده درخت پسته و از میوه‌های استوایی است. انبه شکلی گرد، بیضی یا شبیه به کلیه دارد و پوست صاف و نازک آن سبز، زرد یا قرمز مایل به زرد است. بافت زرد-نارنجی رنگ آن طعم ملایمی مانند هلو دارد، برای همین اسم مستعار آن را هلوی مناطق گرمسیری گذاشته‌اند. بافت این میوه معمولا نرم، سبک، آب‌دار، شیرین و معطر است. بافت انبه به هسته‌ای بزرگ و پهن متصل است.

    انبه، یک میوه استوایی

    خرید انبه

    انبه‌هایی را انتخاب کنید که خیلی سفت یا چروک نباشد و بوی خوبی داشته باشند. انبه رسیده بویی شیرین از خود متصاعد می‌کند و در برابر فشار متوسط انگشت فرو می‌رود. ممکن است روی پوست آن لکه‌های سیاهی باشد که نشانه رسیده‌بودن بیش از اندازه میوه است.

     خواص انبه

    منبع عالی ویتامین A، ویتامین C، پتاسیم و مس است. انبه‌ای که کاملا نرسیده، ملین است. پوست انبه می‌تواند باعث آلرژی جدی و التهاب پوست و دهان شود.

     نحوه نگه‌داری انبه 

    برای تسریع فرآیند رسیدن انبه‌ها، آن‌ها را در دمای اتاق و در کیسه کاغذی نگه‌داری کنید. در یخچال انبه رسیده  را ۱ تا ۲ هفته و در فریزر نیز پخته شده آن‌را به صورت شربت یا پوره همراه یا بدون شکر اضافه شده و آبلیمو، استفاده کنید.

    آماده‌سازی انبه

    قبل از خوردن پوست این میوه استوایی را بگیرید. آب انبه لکه‌های پاک نشدنی بر روی لباس ایجاد می‌کند.

    ایده‌هایی برای سرو کردن انبه

    انبه به صورت ساده یا در تهیه سالاد میوه، غلات صبحانه، کرپ‌ها، بستنی‌ها، ماست‌ها و شربت استفاده می‌شود. از انبه، ژله، مربا، مارمالاد و کمپوت درست می‌کنند. در آسیا و دریای کارائیب وقتی هنوز انبه کامل نرسیده است، خام یا پخته آن به عنوان اردو یا همراه با گوشت و ماهی خورده می‌شود. انبه کاملا رسیده همراه با ماکیان، اردک، ماهی و حبوبات طعم خوبی دارد. در هند انبه سبز عنصر اصلی تهیه چاشنی‌های سنتی هست.

    انجیر (FIG)

    میوه درخت انجیر، محصول گیاهی بومی نواحی مدیترانه‌ای و از خانواده میوه‌های استوایی است. از لحاظ گیاه‌شناسی، انجیر یک میوه واقعی نیست بلکه یک محفظه گوشتی است که تعداد زیادی دانه‌های ترد را در بردارد که فندقه نام دارند و میوه‌های واقعی هستند. شناخته‌شده‌ترین نوع انجیر، انجیر سیاه بوده که شیرین است و نسبت به سایر انواع انجیر بافتی خشک‌تر و استحکام بیش‌تری دارد. انجیر سبز، پوستی نرم دارد و انجیر بنفش، آب‌دارترین، شیرین‌ترین، حساس‌ترین و کم یاب‌ترین نوع انجیر است.

    انجیر از میوه‌های استوایی

    خرید انجیر

    انجیرهای نرم، گوشت‌دار‌تر که ساقه آن‌ها هنوز سفت است را انتخاب کنید. انجیر‌هایی که آب انداخته‌اند، فاسد شده، سوراخ یا بوی ترشیدگی دارند را انتخاب نکنید.

    آماده‌سازی انجیر

    انجیر‌های تازه را به آرامی بشویید و درست قبل از مصرف این کار را انجام دهید ساقه را جدا کنید و به صورت پوست کنده یا با پوست میل کنید. انجیر خشک را می‌توان به تنهایی یا به‌شکل خیس خورده در آب یا آب‌میوه مصرف کرد.

     نحوه نگه‌داری انجیر

    انجیر تازه بسیار آسیب پذیر است. در دمای اتاق انجیر خشک را در محلی خشک و خنک نگه‌داری کنید. در یخچال نیز به صورت تازه و بسته‌بندی شده به مدت ۱ الی ۲ روز نگه‌دارید.

    ایده‌هایی برای سرو کردن انجیر

    انجیر تازه یا خشک در سالاد میوه یا پیش‌غذا استفاده می‌شودو در کنار پنیر و ژامبون بسیار خوش طعم است. به‌علاوه، انجیر برای تهیه مربا یا کمپوت مناسب است. انجیر خشک را می‌توان با بادام یا گردو پر کرد. همچنین انجیر به‌عنوان دسر نیز استفاده می‌شود.

    آناناس (PINEAPPLE)

    آناناس بومی مناطق گرم‌سیری و از میوه‌های استوایی قاره آمریکا و به‌ویژه برزیل است. آناناس ترکیبی از چند میوه بوده که به هم پیوسته‌اند. این میوه استوایی هیچ هسته‌ای ندارد و بافت زرد رنگ آن بیضی شکل، آب‌دار و شیرین است. بافت پایین میوه تردتر، شیرین‌ترو رنگی‌تر است. کنسرو کردن آناناس یکی از صنایع عمده در جهان است. همچنین، از پوست، مرکز و انتهای آناناس در تهیه کمپوت، سرکه و علوفه چهارپایان استفاده می‌شود.

    میوه استوایی آناناس

    خرید آناناس

    آناناسی را انتخاب کنید که به نسبت اندازه آن سنگین است و بوی خوشایندی داشته و بدون هیچ‌گونه لکه، کپک و بخش مرطوب باشد و بافت آن با فشار انگشت به مقدار کمی فرو برود. برگ‌های آناناس باید رنگ سبز خوبی داشته باشند. آناناس را با کف دست به آهستگی ضربه بزنید، پیچیدن صدا نشان دهنده رسیده بودن میوه است. صدای تو خالی، نشان‌دهنده کم آب بودن میوه است. از خریدن آناناس‌ها با بوی خیلی زیاد و قوی، سوراخ‌های سیاه، قسمت‌های نرم و برگ‌های زرد خودداری کنید.

    خواص آناناس

    این میوه پرخاصیت، حاوی ویتامین C، پتاسیم، منیزیم و فولیک اسید بوده و همچنین، مدر، اشتها آورو سم زدا است.

    آناناس حاوی آنزیمی است که گوشت را ترد کرده و از سفت شدن ژلاتین جلوگیری می‌کند که باعث بستن شیر می‌شود، اما تاثیری بر ماست و بستنی ندارد. همچنین، در سالاد میوه سبب نرم شدن میوه‌ها می‌شود. پختن، این خاصیت آناناس را از بین می‌برد؛ از این رو بهتر است از کمپوت آناناس همراه با ژلاتین یا در سالاد میوه استفاده کرد.

    آماده‌سازی آناناس

    پوست آناناس باید قبل از خوردن جدا شود؛ برای این کار چند روش وجود دارد:

    1. سرو ته آن را ببرید و سپس پوست آن را به‌صورت نازک از بالا تا پایین بکنید. لکه‌های سیاه را با بریدن دور آن با سر چاقو جدا کنید. سپس آن را به صورت حلقه و در صورت نیاز به صورت مکعب خرد کنید.
    2. سر و ته آناناس را ببرید و سپس آن را به صورت طولی به ۲ قسمت تقسیم کنید. بافت آناناس را از پوست و مرکز آن جدا کنید و سپس آن را ببرید. همچنین می‌توانید آناناس را کامل نگه‌دارید، فقط سر آن را ببرید و از داخل با چاقو گوشت آن را از پوست جدا کنید. پس از خرد کردن آناناس، میوه را داخل پوست آن مانند یک کاسه برگردانید.
    3. وسیله‌های مختلف استوانه‌ای شکلی برای جدا کردن پوست و مرکز آناناس وجود دارد.

     نحوه نگه‌داری آناناس

    آناناس بسیار مستعد خراب شدن است؛ بلافاصله بعد از خرید آن را بخورید. در دمای اتاق ۱ تا ۲ روز قابل نگه‌داری است. در یخچال نیز می‌توانید آناناس را ۳ تا ۵ روز در یک کیسه پلاستیکی، به صورت آزاد یا در کیسه سوراخ شده نگه‎داری کنید. آناناس را چند دقیقه قبل از خوردن از یخچال خارج کنید تا طعم بیش‌تری داشته باشد. آناناس بریده شده را با آب خودش بپوشانید و آن را در محفظه‌ای بدون هوا قرار دهید تا بتوانید آن را چند روز نگه‌داری کنید. همچنین، آناناس در فریزر به صورت تکه شده و در آب خودش یا در یک شربت شیرین قابل نگه‌داری است.

     ایده‌هایی برای سرو کردن آناناس

    آناناس به صورت ساده بسیار عالی است. در تهیه سس‌ها، پای‌ها، کیک‌ها، سالادهای میوه، ماست، بستنی، شربت و شیرینی‌ها کاربرد دارد. کیک آناناس یکی از دسرهای کلاسیک آمریکای شمالی است. آناناس همراه غذاهای ترش و شیرین سرو می‌شود همچنین در همراهی با غذاهای دریایی، اردک و جوجه طعم خوبی ایجاد می‌کند. آناناس همچنین همراه با پنیر کاتیج، برنج، سالاد کلم و جوجه مصرف می‌شود. آناناس خشک‌شده گاهی به صورت ساده یا در داخل آب‌میوه استفاده می‌شود.

    خرمالو (PERSIMMON)

    میوه درخت خرمالو درختی بومی چین و از میوه‌های استوایی است. انواع مختلف خرمالو در دو گروه طبقه‌بندی می‌شود.

    خرید خرمالو

    خرمالوی سالم را انتخاب کنید. خرمالو‌ها با رنگ سبز یا زرد را انتخاب نکنید. رنگ خرمالو دلیلی بر میزان رسیدگی آن نیست؛ چرا که بیش‌تر به نوع خرمالو بستگی دارد.

    خواص خرمالو

     این میوه استوایی منبع خوب ویتامین A، پتاسیم، ویتامین C، مس بوده و به میزان اندکی مسهل است.

     نحوه نگه‌داری خرمالو

    خرمالو‌ها را برای رسیدن در دمای اتاق و در یک پاکت کاغذی قرار دهید تا با سرعت بیش‌تری برسند، همچنین برای سرعت بیش‌تر می‌توانید آن‌ها را در کنارمیوه‌هایی که اتیلن آزاد می‌کنند، مثل موز یا سیب قرار دهید. خرمالو را در یخچال به صورت رسیده و در فریزر به‌‎صورت کامل یا پوره‌شده، همراه با دو قاشق غذا خوری آب لیمو، نگه‌داری کنید.

    ایده‌هایی برای سرو کردن خرمالو

    خرمالو به عنوان یک میوه خورده می‌شود. همچنین باید آن‌ را به صورت پوره درآورد و به آن آبلیمو چکاند، تا رنگش تغییر نکند. خرمالو به صورت سس نیز سرو شده و در کنار بستنی، کیک و کرپ می‌توان از آن استفاده کرد. خرمالو را در سالاد میوه یا همراه غذاهای دریایی و مرغ استفاده می‌کنند. خرمالو در کنار ماست، پنیر، کیک میوه‌ای و سایر دسرها بسیار مناسب است. خرمالو را می‌شود خشک کرد یا به صورت مربا درآورد.

    پشن فروت (PASSION FRUIT)

    پشن فروت بومی برزیل و از خانواده میوه‌های استوایی است. پوست این میوه غیر قابل خوردن است و در رنگ‌های زرد، بنفش و نارنجی دیده می‌شود. داخل آن بافتی ژله‌ای دارد که رنگ آن می‌تواند از سبز مایل به صورتی تا زرد و نارنجی متغیر و حتی ممکن است سفید یا بی رنگ باشد. این بافت یک هسته سیاه، کوچک و خوردنی را احاطه کرده است. این میوه آب‌دار، شیرین، ترش، بسیار معطر و نیروبخش است.

    پشن فروت از میوه‌های استوایی

    خرید پشن فروت

    پشن فروت چروک و بدون هیچ لکه‌ای را انتخاب کنید که به نسبت سایزش، سنگین باشد.

    خواص پشن فروت

    منبع عالی ویتامین C، سدیم، آهن، منیزیم، ویتامین B6، ویتامین A و فسفر بوده، برگ و گل آن ضد انقباض و مسکن همچنین هسته آن درمان کننده کرم روده است.

     نحوه نگه‌داری پشن فروت 

    شما می‌توانید این میوه استوایی را در یخچال  وبه مدت یک هفته نگه‌دارید.

    ایده‌هایی برای سرو کردن پشن فروت 

    پشن فروت، به‌طور ساده، زمانی که کاملا رسیده است با قاشق خورده می‌شود. همچنین برای عطر دادن به سالاد میوه، کیک‌های میوه‌ای، کرپ‌ها، ماست‌ها، بستنی‌ها، شربت‌ها، پودینگ‌ها و نوشیدنی‌ها اضافه می‌شود. به منظور تهیه مربا یا ژله می‌توان از پشن فروت پخته شده استفاده کرد.

    پیشنهاد مشاهده : لیست غذاهای موجود در پک صبحانه رژیمی خورشاد

     پاپایا (PAPAYA)

    درخت پاپایا احتمالا بومی آمریکای مرکزی و میوه پاپایا کروی یا استوانه‌ای شکل و از میوه‌های استوایی است. پاپایا پوستی نازک غیر قابل خوردن به رنگ زرد-نارنجی، زرد-قرمز یا زرد-سبز داشته و بافت آب‌دار زرد-نارنجی یا زرد مایل به قرمز دارد. در حقیقت بافت پاپایا شبیه به طالبی و البته نرم‌تر از آن است. حفره مرکزی آن چندین هسته قابل خوردن دارد. پاپایا طعم ملایمی دارد و شیرینی و عطر آن با توجه به گونه‌اش متفاوت بوده که یادآور طعم خربزه است. بسیاری از گونه‌های پاپایا خوردنی نیستند. همچنین، پاپایا کوهی بسیار کمیاب است.

    پاپایا یک میوه استوایی

    خرید پاپایا

    پاپایا‌هایی با پوست زرد-نارنجی که در اکثر سطح آن با فشار کم دست فرو می‌رود را انتخاب کنید. وجود لکه‌های سیاه یا کپک بر روی سطح پاپایا، فطعم آن را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. از خریدن پاپایا‌های سبز، خیلی سفت یا آن‌هایی که بسیار نرم و لکه دار هستند، خودداری کنید.

    خواص پاپایا

    منبع عالی ویتامین C، پتاسیم و ویتامین A بوده و همچنین اشتها آور و مدر است. هسته آن برای درمان کردن کرم روده استفاده می‌شود. در برزیل، شربتی با آب پاپایا درست می‌کنند که به‌عنوان آرام‌بخش استفاده می‌شود.

     نحوه نگه‌داری پاپایا

    در دمای اتاق برای رسیدن، پاپایا را در برگه کاغذی قرار دهید و به محض رسیدن آن را بخورید. در یخچال نیز میوه رسیده را می‌توان چند روز نگه‌داشت. میوه نرسیده‌ای که در دمای زیر ۷ درجه سانتی‌گراد یا در یخچال نگه‌داری شود، هیچ‌وقت نمی‌رسد.

    اید‌هایی برای سرو کردن پاپایا

    پاپایا با قاشق همراه با شکر یا بدون آن خورده می‌شود و روی آن آب لیمو می‌ریزند. پاپایا در تهیه پودینگ، ماست میوه‌ای، بستنی و شربت کاربرد دارد. پاپایا باید در آخرین مرحله به سالاد میوه اضافه شود، چون باعث نرم شدن سایر میوه‌ها می‌شود. همچنین از پاپایا پوره و آب‌میوه درست می‌کنند. پاپایای پخته به عنوان مربا، چاشنی غذا و کچاپ کاربرد داشته و همراه با سالمون دودی، جوجه و غذای دودی طعم خوبی دارد. پاپایا استفاده‌ای همانند کدوی سبز درغذاها دارد، برای همین در اکثر دستورهای غذایی می‌توانند جایگزین یک‌دیگر شوند.

    سوالات متداول

    قیمت میوه‌های استوایی چگونه است؟

    میوه‌های استوایی انواع بسیار مختلفی دارند که از لحاظ قیمت بسیار با یکدیگر متفاوت هستند و قیمت آن‌ها به نحوه جمع‌آوری محصول، نحوه بسته بندی، نحوه بارگیری، نحوه ارسال، تعداد افراد مورد نیاز برای کار و سایر عوامل بستگی دارد.

    خرید میوه‌های استوایی چگونه است؟

    شما می‌توانید این میوه‌ها را از مغازه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر تهیه کنید.

    ما یک منو از غذاهای رژیمی خوشمزه، گرم و آماده خوردن داریم

    × مشاوره رایگان