ناهار شام: غذای رژیمی – سالاد سزار با مرغ

ناهار شام رژیمی - سالاد سزار با مرغ
ناهار شام رژیمی – سالاد سزار با مرغ

خیلی از افراد وقتی رژیم دارند و با دوستان و فامیل هوس رستوران رفتن می‌کنند، در منو سراغ سالاد سزار را می‌گیرند و بدون هیچ احساس گناهی یک سالاد بزرگ را همراه با مخلفات و مرغ میل می‌کنند. راستش یک سالاد سزار رستورانی معمولا از یک وعده چلو جوجه کباب بیشتر انرژی دارد، شاید حتی به راحتی بیشتر از یک هزار کالری! سس سزار پرچرب است و سالاد همراه مقدار قابل توجهی پنیر پارمژان سرو می‌شود. رسپی رستورانی و متداول این سالاد، پر چرب و کم کربوهیدرات است.

در خورشاد، مدل نسبتا رژیمی شده سالاد سزار را هم طراحی کردیم و صرفا گاهی به عنوان تنوع در برنامه گنجانده می‌شود، ولی جزو غذاهای متداول برنامه نیست، چون با استادارد تغذیه‌ای خورشاد کمی تناقض دارد، حدود یک و نیم برابر معمول کالری دارد، که بیش ازنیمی از آن از چربی است، کربوهیدرات نسبتا کمی دارد و مقدار سدیم آن برای یک وعده رژیمی بالا است. اگر بخواهیم آنرا کاملا مطابق معیار غذاهای رژیمی خورشاد تغییر دهیم، دیگر سالاد سزار نمی‌شود! سس سزار تغییرات عمده‌ای نیاز دارد و پنیر پارمژان کامل حذف می‌شود، مقدار کروتان باید خیلی بیشتر شود!

مواد اولیه اصلی:

کاهو پیچ، گوجه گیلاسی، سینه مرغ، آبلیمو، سس مایونز، سس وورچستر، پنیر پارمژان، نان کروتان، روغن زیتون، پودر سیر و ادویه

جدول ارزش غذایی (یک وعده نمونه برای رژیم روزانه ۱۵۰۰ کالری)

انرژی کل :435کالری
انرژی از چربی :249کالری
چربی کل :27گرم
چربی اشباع :5گرم
چربی ترانس :0گرم
کلسترول :51میلی گرم
سدیم :912میلی گرم
کربوهیدرات :24گرم
فیبر غذایی :2گرم
شکر :5گرم
پروتئین :22گرم

برای مشترکین بسته غذای رژیمی خورشاد، مقادیر مواد غذایی و جدول ارزش غذایی به دقت و متناسب با سطوح مختلف کالری روزانه محاسبه می‌شود.

راهنمای رژیم لاغری آنلاین:

  • بر خلاف آنچه که تصور می‌شود، به دلایلی که در بالا ذکر شد سالاد سزار یک غذای مناسب برای برنامه رژیم نیست. به خصوص برای کسانی که شخصا غذای رژیمی خود را تهیه می‌کنند.

× مشاوره رایگان