چه خوراکی‌هایی باعث کاهش اضطراب می‌شوند؟

    Add a header to begin generating the table of contents

    رعایت برخی اصول کلی تغذیه در این مورد هم صادق هستند؛ داشتن رژیم غذایی متعادل، نوشیدن مقدار کافی آب، محدود کردن مقدار قهوه و الکل.

    کاهش اصطراب با مصرف متعادل گروه‌های غذایی
    کاهش اصطراب با مصرف متعادل گروه‌های غذایی

    نکات تغذیه دیگری هم برای کاهش اضطراب وجود دارند. به عنوان مثال مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده متابولیزم آهسته تری دارند که سبب می‌شود سطح قند خون بهتر تثبیت شود که منجر به احساس آرامش بیشتری می‌شود.

    رژیمی که شامل غلات کامل، سبزیجات و میوه‌ها باشد بهتر از خوردن مقدار زیادی کربوهیدرات‌های ساده است که در غذاهای فراوری شده فراوان است. زمان غذا خوردن هم مهم است. وعده غذایی را حذف نکنید چون سبب کاهش قند خون و بداخلاقی و در پی آن اضطراب می‌شود.

    این غذاها را در رژیم غذایی «ضد-اضطراب» خود قرار دهید:

    منیزیوم: کمبود منیزیوم (منیزیم یا منگنز) بدن با افزایش رفتارهای اضطرابی ارتباط مستقیم دارد. بنابراین مصرف غذاهای سرشار از منیزیوم اضطراب را کاهش می‌دهد. سبزیجات با برگ سبز کلفت یا اصطلاحا برگ دار (Leafy Green) مانند اسفناج، برخی انواع پنیر منبع خوبی از منیزیوم هستند. همچنین حبوبات، مغزها، دانه‌ها و غلات کامل سرشار از منیزیوم هستند.

    ارتباط مستقیم کاهش اضطراب و غذاهای سرشار از منیزیوم
    ارتباط مستقیم کاهش اضطراب و غذاهای سرشار از منیزیوم

    زینک یا روی: خوردن غذاهای سرشار از زینک یا روی هم با کاهش اضطراب مربوط هستند، غذاهایی مانند: صدف، بادام هندی، جگر، گوشت قرمز و زرده تخم مرغ.

    ارتباط مستقیم کاهش اضطراب و غذاهای سرشار از زینک یا روی
    ارتباط مستقیم کاهش اضطراب و غذاهای سرشار از زینک یا روی

    سایر غذاهای شامل امگا-۳ مانند ماهی سالمون، سبزیجاتی مثل مارچوبه، خوراکی‌های پروبایوتیک و مصرف کافی ویتامین B در کاهش اضطراب نقش دارند.

    مصرف آنتی اکسیدان ها چه تاثیری در بهبود اضطراب دارد؟

    تحقیقات نشان می‌دهد که اضطراب با سطح پایین آنتی اکسیدان‌ ها در ارتباط است. پس از اندازه‌گیری مقدار آنتی‌اکسیدان در سه هزار و یکصد خوراکی، لیست خوراکی‌هایی که بیشترین مقدار آنتی اکیدان را دارند در زیر آمده است:

    حبوبات: انواع لوبیا قرمز و سیاه

    میوه‌ ها: انواع سیب، آلو خشک، گیلاس و آلو

    توت ها

    سبزیجات: کنگر فرنگی، کِیل، اسفناج، لبو و بروکلی

    ادویه: زردچوبه و زنجبیل

    ما یک منو از غذاهای رژیمی خوشمزه، گرم و آماده خوردن داریم

    × مشاوره رایگان